ایزابل اینفانتز/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ
تماشای تلویزیون بدون نگرانی در مورد زمان، بی فکر است. این میان وعده در رختخواب بدون نگرانی در مورد خرده نان است. و این لباس خواب یکسان را در تمام هفته هنگام کار از خانه پوشیده است. به “حالت گابلین” خوش آمدید.
اصطلاح عامیانه به این صورت تعریف میشود: «رفتاری که بهطور غیرقابل معذرتخواهی، خودپسندانه، تنبل، تنبل یا حریصانه است، معمولاً بهگونهای که هنجارها یا انتظارات اجتماعی را رد میکند».
امسال، آکسفورد زبان، خالق فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد، با عنوان “رژیم اجنه” به عنوان کلمه 2022، به این معنی که به بهترین وجه نشان دهنده اخلاق و خلق و خوی 12 ماه گذشته است.
مردم اجنه درونی خود را در آغوش می گیرند
به گفته زبان آکسفورد، این اصطلاح اولین بار در سال 2009 در توییتر ظاهر شد، اما تا سال 2022 به جریان اصلی تبدیل نشد.
این گروه در بیانیه مطبوعاتی خود نوشت: “این روحیه کسانی را که ایده بازگشت به “زندگی عادی” را رد کردند یا علیه استانداردهای زیبایی شناختی دست نیافتنی و سبک زندگی ناپایدار نمایش داده شده در رسانه های اجتماعی شورش کردند، تسخیر شد.”
این زبان عامیانه به ویژه افرادی را که از سومین سال شیوع بیماری همه گیر و تحولات سیاسی جاری در سراسر جهان سرخورده شده بودند، تحت تأثیر قرار داد. در پاسخ، آنها انتظارات جامعه را رد می کنند و قوانین خود را برای چگونگی زندگی تدوین می کنند. این روند با انحراف از احترام و زیبایی شناسی مشخص می شود. درعوض، مردم را تشویق میکند که از شیوههای ناجوانمردانه، خود شیفته و گاهی شیطانی خود استفاده کنند.
کاسپر گراتوال، رئیس زبان آکسفورد گفت: «مردم اجنه درونی خود را در آغوش می گیرند.
نام سال 2022 شبیه هیچ نام دیگری نبود
کلمه سال معمولاً بر اساس تجزیه و تحلیل داده های زبان در مورد کلمات جدید و محبوبیت آنها است.
اما امسال، زبان آکسفورد رای عمومی را به این فرآیند اضافه کرد و از مردم دعوت کرد تا در مورد سه مورد از بهترین عبارات سال رای دهند: “رژیم گوبلین”، “متاورس” و “#IStandWith”.
بیش از 300000 نفر با اکثریت قاطع – حدود 93 درصد – به نفع “رژیم اجنه” رای دادند.
رتبه دوم به “metaverse” رسید که به “محیط واقعیت مجازی که در آن کاربران با آواتارهای یکدیگر و محیط اطرافشان به شیوه ای همه جانبه تعامل می کنند، که گاهی اوقات به عنوان یک بسط یا جایگزینی بالقوه اینترنت تلقی می شود” اشاره دارد. این نام تا حدی پس از تغییر نام شرکت مادر فیس بوک به متا در سال 2021 محبوبیت یافت.
برنده مقام سوم، “#IsandWith” به عنوان “راهی برای مردم برای بیان نظرات خود و همسو کردن مواضع خود در مورد رویدادهای خاص” شناخته شده است. این هشتگ و انواع آن در مارس 2022 پس از حمله روسیه به اوکراین محبوبیت خاصی پیدا کرد.