اوکراین تاکنون 50 درصد از اراضی اشغالی را پس گرفته است.


آنتونی بلینکلن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که اوکراین حدود 50 درصد از اراضی را که در ابتدا توسط روسیه اشغال شده بود، پس گرفته است و تاکید کرد که ضدحمله کی یف هنوز “در مرحله نسبتاً اولیه” است.

با توجه به آنچه روسیه در تلاش بود به آن دست یابد، [Russian President Vladimir] پوتین می خواست به آن دست یابد، اما قبلاً شکست خورده بود. آنها قبلاً شکست خورده اند. هدف این بود که اوکراین از روی نقشه پاک شود، از استقلال و حاکمیت خلاص شود و اوکراین به روسیه بپیوندد. بلینکن به فرید زکریا از سی‌ان‌ان در مصاحبه‌ای با «جی‌پی‌اس» گفت: این مدت‌ها پیش شکست خورد.

اوکراین اکنون در حال مبارزه برای بازپس گیری بیشتر زمین هایی است که از روسیه گرفته است. ما در حال حاضر حدود 50 درصد از آنچه را که در ابتدا مصادره کرده بودیم، پس گرفته ایم. اکنون آنها در حال نبرد بسیار دشواری هستند تا بیشتر به عقب برگردند.» این مرحله نسبتاً اولیه ضد حمله است. دشوار است.”

بلینکن همچنین در مورد چشم انداز اوکراین در یک ضد حمله که پس از ماه ها آماده سازی برای بازپس گیری سرزمین های اشغال شده توسط روسیه آغاز شد، خوش بین بود.

در حالی که ضد حمله قوی شروع شد، پیشرفت اوکراین به دلیل نیاز به دفع سریع مهمات و حرکت در میدان های مین روسیه کند شد.

«نیروهای روسی دفاع قوی دارند. با این حال، من متقاعد شده‌ام که با تجهیزات و پشتیبانی‌هایی که دریافت کردند، ارتش بیش از 50 کشور آموزش دیده‌اند و بسیاری از آموزش‌دیدگان هنوز به طور کامل در این نبرد شرکت نکرده‌اند. اول از همه، اوکراینی ها، بر خلاف روس ها، برای سرزمین، آینده، سرزمین پدری و آزادی خود می جنگند. من فکر می کنم که این عامل تعیین کننده است و این اتفاق خواهد افتاد.

اما تا یکی دو هفته آینده ادامه نخواهد داشت. ما هنوز فکر می کنیم چند ماه طول می کشد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش و پخش ویدئو به تپه بروید.

دیدگاهتان را بنویسید