تهدیدهای مدرن امنیت سایبری چیست؟

مهارتهای ارتباطی و همکاری: یک متخصص امنیت شبکه باید توانایی ارتباط و همکاری با سایر اعضای تیم امنیت و سایر بخشهای سازمان را داشته باشند. به طور کلی، متخصص تست نفوذ با استفاده از تکنیکهای هک اخلاقی، به بررسی امنیت شبکهها و سیستمها میپردازد و نقاط ضعف و آسیبپذیریهای موجود در آنها را شناسایی میکند، گزارشی برای مدیران ارشد سازمان ارسال میکند و راهکارهای امنیتی مناسب برای برطرف کردن نقاط ضعف را ارائه میدهد. این متخصصان مسئول بررسی و تحلیل امنیت شبکهها هستند و راهکارهای امنیتی را بهبود سطح امنیت زیرساختها ارائه و پیادهسازی میکنند. این افراد برای شرکتهای توزیع برق مختلف در سطح اوکراین چرا استفاده از محصولات متن باز (Open source) در اینترنت از دیدگاه امنیتی برای سازمان شما خطرناک است؟ کار میکردند. توانایی کار به صورت مستقل و به عنوان بخشی از یک تیم: متخصصان تست نفوذ باید بتوانند به صورت مستقل کار کنند یا بالعکس به عنوان یکی از اعضا تیم کار کنند. به عنوان مثال نمونه ای از این مشکلات پاسخگویی ماهیانه به قبض برق مشتری می باشد. ​​​ ​.

محصولات Open Source در صورت عدم توجه به این قوانین ممکن است به دلیل نفوذ غیر قانونی به زیرساختها مجرم شناخته شود. توانایی برقراری ارتباط موثر با مدیران و سایر افراد غیر فنی: با توجه به اینکه مدیران عامل دانش فنی کمی در ارتباط با مباحث امنیتی دارند، این گروه از متخصصان باید بتوانند یافتههای خود را به شکل موثر به مدیران و سایر افراد غیر فنی انتقال دهند. یادگیری Reinforcement، اغلب در بازیهای آنلاین و سایر محیطهای غیر بازی نظیر مدلسازی «هوش ازدحامی» (Swarm Intelligence)، شبیهسازیها و «الگوریتمهای مدلسازی ژنتیک» (Genetic-Modeling Algorithms) بهکار برده میشود. بهطور کلی در یادگیری ماشین، یک پژوهشگر، برنامهای نرمافزاری به همراه مقدار زیادی داده در رابطه با موضوع خاصی فراهم میکند. دقت کنید این موضوع هم در ارتباط با قوانین حاکم در ایران و هم در ارتباط با قوانین بینالمللی صادق است. مدیر عامل OpenAI در مورد این موضوع اینطور بیان کرد که نرم افزارهای پیشرفته می توانند یک خطر بزرگ امنیت سایبری باشند و همچنین به پیش بینی ادامه داد و اظهار داشت که ما می توانیم در دهه آینده به واقعی یعنی هوش عمومی مصنوعی برسیم، بنابراین ما باید این کار را انجام دهیم. ​​.

زیر ساخت شبکه

مهارتهای تست نفوذ: به طور معمول این تخصص از مهارتهای اصلی یک کارشناس امنیت شبکه نیست، با اینحال، متخصصان امنیت شبکه باید توانایی تست نفوذ به شبکهها و سیستمها را داشته باشند تا بتوانند آسیبپذیریها را شناسایی و برطرف کنند. ابزارهای تست نفوذ: متخصصان تست نفوذ باید توانایی کار با انواع مختلف ابزارهای تست نفوذ برای شناسایی و بهرهبرداری از نقاط ضعف در سیستمها داشته باشند. برنامههای کاربردی: کلاینتها و سرورها میزبان انواع مختلفی از برنامههای کاربردی هستند که ممکن است آلوده به آسیبپذیری باشند. سیستم عاملها: اولین چیزی که یک متخصص تست نفوذ باید به دنبال کسب دانش در ارتباط با آن باشد، دانش عمیق در ارتباط با انواع مختلف سیستم عاملها، از جمله ویندوز، لینوکس و مک است. توزیع کالی لینوکس بهترین سیستم عاملی است که گلچینی از بهترین ابزارهای تست نفوذ را در خود جای داده است و تقریبا تمامی کارشناسان تست نفوذ برای انجام فعالیتهای خود به سراغ آن میروند.

جالب اینجاست که محصولات این شرکت مانند محصولات شرکت و همچنین ضمن اینکه از طریق دستورات خط فرمان قابل مدیریت هستند قابلیت مدیریت از طریق وب و همچنین از طریق خود خط فرمان لینوکس را نیز دارند که می توان براحتی تنظیمان مربوط به آنها را انجام داد. این ابزارها میتوانند شامل اسکنرهای آسیبپذیری، اسکنرهای شبکه و ابزارهای اسکریپتنویسی باشند. اگرچه سیمهای برق متناوب برای کاربردهای شبکه طراحی نشدهاند؛ اما ارتباطات خط برق () به این سیمها اجازه میدهد تا برای اتصال سیستم های خانگی، تجهیزات جانبی یا سایر محصولات مصرفی تحت شبکه نیز استفاده شوند. آشنایی با شبکههای کامپیوتری: این متخصصان برای انجام هرچه دقیقتر وظایف خود باید در ارتباط با شبکههای کامپیوتری و پروتکلهای مختلف اطلاعات کامل داشته باشند. اطلاعات لازم را داشته باشند و به توسعه و ارتقا مهارتهای خود بپردازند. حتی تشخیص اشتباه تهدیدها یا نگرانی زیاد کارمندان دربارهی تهدید سایبری نشان میدهد که آنها آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدها دارند و اهمیت آنها را درک میکنند. پلیس فتا بخشی از پلیس امنیت سایبری است که مسئول بررسی و پیگیری جرایم سایبری و جنایات مرتبط با فضای مجازی بوده و منظور خود را از طریق وبسایت رسمی و سایر منابع مربوطه منتشر میکند.&;!

دیدگاهتان را بنویسید