یک ورزشکار سابق شمال غربی چهارمین شکایتی را به اتهام اختلاس تنظیم کرده است


چهارمین شکایت روز دوشنبه علیه دانشگاه نورث وسترن در حالی مطرح شد که این مدرسه با اتهامات مربوط به فرهنگ فراگیر مه آلود بودن و محیطی سمی که فراتر از تیم فوتبال و سایر ورزش ها از جمله بیسبال، سافت بال و والیبال گسترش یافته است، دست و پنجه نرم می کند.

رسوایی مهیجی که در این ماه مدرسه را تکان داد شامل اتهامات سوء استفاده فیزیکی، جنسی و عاطفی است. شاکی شکایت روز دوشنبه، لوید یتس، کوارترباز سابق نورث وسترن، 26 ساله، اخیراً در مصاحبه ای اختصاصی به تریبون گفت که از زمان پیوستن به گربه های وحشی در سال 2015 و فارغ التحصیلی در سال 2018، کابوس و اضطراب او را تسخیر کرده است.

یتس توسط وکلای بن کرامپ و استفان لوین وکالت می کند که گفته اند از طرف حداقل 15 دانشجوی ورزشکار سابق با تجربیات مشابه شکایت خواهند کرد و با حداقل 50 نفر دیگر در حال مذاکره هستند. کرامپ و لوین به نمایندگی از ییتس از نورث وسترن شکایت می کنند و به دنبال جبران خسارات مالی برای پوشش خسارات و هزینه های ناشی از سهل انگاری، رفتار عمدی و عمدی و خشونت مبتنی بر جنسیت هستند.

تیم حقوقی کرامپ یک کنفرانس مطبوعاتی را ظهر برای بحث در مورد این دعوی تعیین کرده است.

ییتس در اوایل این ماه به تریبون گفت: “من مشروط شده ام که فکر کنم این چیزها عادی است، و این در فوتبال دانشگاهی اتفاق می افتد، این اتفاق در این رختکن ها می افتد.” و من فکر می‌کنم که Northwestern باید کارهایی را انجام دهد تا مسائل را اصلاح کند و مطمئن شود که این فرهنگ وجود ندارد.»

در بیانیه ای، مدرسه اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد اتهامات قلدری پس از شکایت در اواخر سال گذشته آغاز کرده است. در نامه ای که هفته گذشته از سوی مایکل شیل، رئیس دانشگاه به هیئت علمی منتشر شد، آمده است که مدرسه یک شرکت خارجی را برای “ارزیابی کفایت” اقدامات پاسخگویی مدرسه استخدام خواهد کرد.

ورزشکاران سابق شمال غربی می گویند که مجبور به شرکت در اعمال جنسی و مجازات هایی شدند که باعث آسیب های جسمی و روانی می شد. در شکایت روز دوشنبه، یتس ادعا کرد که به عنوان یک دانشجوی سال اول، هجو به شکل «دویدن» را تجربه کرده است، که در آن گروهی متشکل از دوازده نفر یا بیشتر از کلاس‌های بالاتر به زور نگه داشته و به نوبت یک دانشجوی زیر کلاس را قوز می‌کنند.

این مصیبت باعث شد که ییتس احساس “شرم، شرم، انسانیت زدایی، ناتوانی، کثیف و آشفته” کند. طبق این شکایت ۵۲ صفحه‌ای، تمرین «دویدن» «شکلی از تنبیه، همنوایی، تحقیر و راهی برای «قرار دادن بازیکنان در جای خود» بود، زمانی که دیگران احساس می‌کردند بیش از حد گستاخ می‌شوند یا قدم می‌گذارند».

موارد دیگری از قلدری کردن یتس و هم تیمی هایش که گفته می شود تجربه کرده و شاهد آن بوده اند عبارتند از “آیین هایی” که در آن آنها مجبور می شوند تمرینات و تمرینات را در حالی که کاملاً برهنه در مقابل دیگران انجام دهند، و “چالش Gatorade Shake” که در آن بازیکنان مجبور می شوند تا حد امکان در یک بازه زمانی معین، شیک های پروتئینی بنوشند، و اغلب در طول زمان ناامید می شوند.

وکلای بازیکنان مدعی هستند که مربیان از مواردی از تخلفات و سوء استفاده ها اطلاع داشتند و حتی در آن شرکت داشتند. در پی این اتهامات، پت فیتزجرالد و جیم فاستر، سرمربیان سابق فوتبال و بیسبال، طی یک دوره سه روزه از سمت خود برکنار شدند.

وکیل فیتزجرالد، دادستان فدرال سابق دن وب، بارها این موضوع را رد کرده است که مربی قدیمی گربه وحشی از این قلدری و آزار ادعایی اطلاع داشته یا در آن مشارکت داشته است و این اتهامات را “مبنای گسترده” و “غیر دقیق” خوانده است. او همچنین تاکید کرد که تحقیقات دانشگاه نشان می‌دهد که فیتزجرالد از این اختلاس اطلاعی نداشته است.

وب در بیانیه نوشت: «علاوه بر این، حقایق و شواهد نشان می‌دهد که مربی فیتزجرالد رویه‌ها و پروتکل‌های متعددی را برای اطمینان از عدم وقوع سوءاستفاده اجرا و پیروی کرده است، و او مکرراً به دانشجویان ورزشکار نورث وسترن تأکید می‌کند که انجماد ممنوع است و اگر کسی می‌دانست باید فوراً قربانی را متوقف می‌کردند – یا می‌توانستند قربانی را گزارش می‌کردند.»

اما مربیان سابق مانند ییتس با این ادعاها مخالفت کردند، در حالی که هنوز انگشت اتهام را به سمت یک مشکل سازمانی بزرگتر به جای یک فرد خاص نشانه می‌رفتند. یتس همچنین گفت که برخی از هم تیمی ها و ورزشکارانش تا حدی به دلیل فرهنگ سمی ریشه دار در ورزش های کالج با افکار خودکشی برخورد کرده اند.

شیکاگو تریبون ورزشی

در روز های هفته

خبرنامه ورزشی روزانه به صندوق ورودی شما برای رفت و آمد صبحگاهی شما تحویل داده می شود.

خطاهای توهین آمیز چنان در فرهنگ فوتبال شمال غرب ریشه دوانده بود که حتی برخی از مربیان ما نیز در آن شرکت داشتند. پس برای شکایت کجا برویم؟ یاتس در یک خبر چهارشنبه گفت: “ناباوری در برنامه فوتبال کاملاً شناخته شده بود. این راز نبود. همه ما تحت تأثیر این نفرت قرار گرفتیم، به خصوص وقتی صحبت از سلامت روانی بود. ما از نظر جسمی و روحی مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم.”

اولین شکایت علیه دانشگاه که روز سه شنبه در دادگاه منطقه کوک تنظیم شد، ادعا می کند که فیتزجرالد و سایر مقامات ارشد دانشگاه از سوء رفتار جنسی و همچنین تبعیض نژادی اطلاع داشتند و آنها را پنهان کردند. شاکی ناشناس، بازیکن سابق بلک، توسط وکلای پاتریک سالوی جونیور و پارکر استینار وکالت دارد.

از آن زمان، دو ورزشکار ناشناس دیگر به نمایندگی از سالوی جونیور. و استینار علیه فیتزجرالد، دانشگاه، مدیر سابق ورزشی جیمز فیلیپس، اکنون کمیسر کنفرانس ساحل اقیانوس اطلس، و سایر متهمان مرتبط با نورث وسترن شکایت کردند.

لوین گفت که مشتریان او و کرامپ خواستار نظارت و پاسخگویی بیشتر در برنامه های ورزشی نورث وسترن هستند تا از هجو و سوء استفاده در آینده جلوگیری شود.

«افشای این که مشتریان ما مجبور به تحمل آزار و اذیت تحقیرآمیز، عمیقاً آسیب‌رسان عاطفی، جسمی و جنسی بودند، تکان‌دهنده و غیرقابل توجیه است. برای بسیاری از ورزشکاران بورسیه، ترک یک گزینه نبود. وقت آن است که در نورث وسترن و کالج‌های سراسر کشور که این نوع رفتارها برای مدت طولانی مورد تایید قرار گرفته است، حساب باز کنیم.

کرامپ نماینده دانشجویان دانشگاه ایالتی اوهایو و دانشگاه ایالتی میشیگان بود که مدعی آزار و اذیت و آزار جنسی توسط مقامات در محوطه دانشگاه خود بودند. یک نظرسنجی ملی در سال 2021 که توسط کرامپ به همراه وکیل او و سازمان غیرانتفاعی پیشگیری از سوء استفاده جنسی Lauren’s Kids انجام شد، نشان داد که از هر 4 ورزشکار فعلی و سابق کالج، 1 نفر می گوید که تماس جنسی نامناسبی را توسط یکی از مقامات دانشگاه تجربه کرده است.

این دادخواست را در زیر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید