گرگ ابوت می داند که در جنگ مرزی خود در دادگاه شکست خواهد خورد: دادستان سابق


به گفته جویس ونس، دادستان سابق ایالات متحده، گرگ ابوت، فرماندار تگزاس، می داند که قولش برای مبارزه بر سر شناور شناور مرزی ایالات متحده و مکزیک “تا دادگاه عالی” محکوم به فنا است.

وزارت دادگستری (DOJ) روز دوشنبه علیه فرماندار جمهوری خواه شکایت کرد، پس از اینکه وی هفته گذشته اولتیماتومی برای حذف بویه های جنجالی ریوگرانده صادر کرد. وزارت دادگستری تگزاس را به نقض قوانین فدرال متهم کرده است، در حالی که به نگرانی های بشردوستانه و دیپلماتیک اشاره می کند.

ابوت مدت کوتاهی پس از مصاحبه با فاکس نیوز به این شکایت پاسخ سرکشی داد و قول داد که در دادگاه با دولت بایدن مقابله کند و استدلال کرد که “تگزاس از حاکمیت خود و حق قانونی خود برای تامین امنیت مرزها، ایالت و کشورمان دفاع می کند.”

ونس، وکیل سابق ایالات متحده در ناحیه شمالی آلاباما، ابوت را متهم کرد که در یک پست زیرمجموعه درگیر یک شیرین کاری سیاسی «ترحم آمیز» است و خاطرنشان کرد که قانون تخصیص رودخانه ها و بندرها در سال 1899 به صراحت «ایجاد هرگونه مانع» برای آبراه ها و مجوزهای کنگره آمریکا را ممنوع می کند.

فرماندار تگزاس، Greg Abbott Floating Border DOJ
فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، در طی یک کنفرانس خبری در آستین، تگزاس، 8 ژوئن 2023، تصویر شده است. ابوت روز دوشنبه متعهد شد که دعوای خود را بر سر مرز شناور ایالات متحده و مکزیک پس از طرح دعوی وزارت دادگستری بر سر شناورها به دادگاه عالی برساند.
براندون بل

ونس نوشت: “زبان قانون به وضوح نشان می دهد که موقعیت تگزاس در اینجا یک بازنده کامل است.” و فرماندار این را می‌داند. او می‌داند که وقتی این موضوع به دادگاه عالی می‌رود، او شکست می‌خورد. پیروزی در دادگاه هرگز هدف او نبوده است.»

وی ادامه داد: «این فقط یک تمرین رقت انگیز دیگر برای کسب امتیاز سیاسی به قیمت آسیب پذیری افراد است. این یک نقض آشکار قانون است.»

ونس ادامه داد که دولت پرزیدنت جو بایدن در طرح شکایت “حق” بوده و “یک مسیر قانونی ساده و ظریف” را برای پیروزی دادگاه بر ابوت در پیش گرفته است، اگرچه “مسائل اساسی در مورد مهاجرت باقی خواهند ماند.”

او نوشت: «این شکایت در منطقه غربی تگزاس ادامه خواهد داشت. در همین حال، انسان‌های بیشتری که از خشونت باندها و سایر شرایط غیرقابل تحمل فرار می‌کنند، که اغلب با کودکان خردسال همراهی می‌شوند، در مرز ایالات متحده با یک سد سیم خاردار مواجه خواهند شد.»

نیوزویک دفتر ابوت از طریق ایمیل دوشنبه برای اظهار نظر تماس گرفت.

ابوت ماه گذشته برنامه خود را برای استقرار مرز بادی 1000 فوتی در ایگل پس، تگزاس اعلام کرد و استدلال کرد که ایالت او “باید اقدامات بی سابقه ای انجام دهد و [respond] به بحران ناشی از [Biden] مدیریت در مرز».

در حالی که مرز شناور ابوت تنها 1000 فوت را پوشش می دهد، ریو گرانده چهارمین رودخانه طولانی در آمریکای شمالی است. طول آن تقریباً 1900 مایل است، از جمله بیش از 1200 مایل که در مرز ایالات متحده و مکزیک قرار دارد.

علاوه بر مانع شناور، تلاش چند میلیارد دلاری بحث برانگیز ابوت برای ایمن سازی مرز که با اعلامیه های فاجعه امکان پذیر شد، شامل نصب سازه های سیمی در نزدیکی ایگل گذر نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید