فریب رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران Don’t

اول: نیم بشقاب را با سالاد کلم سفید و بنفش را با روغن زیتون،مزه دار کنید و با تکه کوچکی از ماهی تن و 2 تخم مرغ آب پز میل کنید. برای رفع این مشکل، میتوانید آب فراوان بنوشید، دهان خود را با خمیر دندان یا آب دهان شستشو داده و از نعناع فلفلی یا chewing gum استفاده کنید. صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان صرعی شود. برخی مطالعات نشان دادهاند که مصرف به اندازه لبنیات پرچرب، حتی میتواند به کاهش خطر حمله قلبی و سکته هم کمک کند. مزایای رژیم مدیترانه شامل کاهش خطر بیماریهای قلبی، بهبود عملکرد مغز و افزایش طول عمر است. مزایای رژیم کتو شامل کاهش وزن سریع، کاهش شدت سرماخوردگی، کاهش سطح قند خون، بهبود کارکرد مغز و کاهش التهابات است.

از معایب رژیم کتوژنیک میتوان به کاهش میوهها و سبزیجات، مشکلات گوارشی، کاهش پروتئینهای ضروری، کاهش انرژی و کاهش عملکرد بدن، و مشکلات نگهداری رژیم اشاره کرد. رژیم غذایی کتوژنیک با وجود مزایا و اثرات مثبتی که بر برخی افراد میگذارد، همچنین دارای معایب و اثرات منفی نیز است. با داشتن کد تخفیف لیمومی و کد تخفیف زیره نیز میتوانید از یک برنامه و رژیم غذایی خوب بهره مند شوید. با توجه به اینکه این رژیم تا حدودی محدود کننده است، اما پیروی از این رژیم در مواقعی مانند غذا خوردن در بیرون از خانه، رفتن به مسافرت، داشتن فرزندان کم سن و یا داشتن شغلی تمام وقت می تواند مشکل باشد. اطلاعات در این مقاله بیشتر بر مبنای رژیم استاندارد کتو (SKD) گردآوری شده است، گرچه بسیاری از اصول آن برای دیگر انواع این رژیم کاملا یکسان است.

کتوزیس حالت متابولیکی است که در آن بدن از چربی به جای کربوهیدرات برای سوختوساز خود استفاده میکند. هدف اصلی این رژیم، وارد کردن بدن به حالت کتوز و سوختوساز چربیها برای تولید انرژی است. این رژیم، متابولیسم بدن را به جای تکیه بر کربوهیدرات، متکی بر کتونها و چربیها میسازد. این مهم با افزایش کتونها در بدن، فواید بیشماری برای سلامتی به همراه خواهد داشت. تولید کتون بر اثر رعایت رژیم غذایی کتوژنیک با عوارض جانبی نظیر تهوع، سردرد، خستگی روحی، تنفس بدبو، افزایش چربی خون، سنگ کلیه همراه است. همانطور که سطوح کتون خون به حالت طبیعی بازمیگردد، پزشک ممکن است آزمایشهای دیگری را برای تعیین اینکه آیا فرد دارای عوامل خطر دیگری برای کتواسیدوز است، درخواست کند.

در طی یک مطالعه مشاهده شد، مردانی که فقط روزانه 2 قاشق غذاخوری (معادل 30 میلی لیتر)، روغن نارگیل مصرف کرده بودند، به طور میانگین 2.5 سانتیمتر از دور کمرشان کم شد، این در حالی است که هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد نکردند. بنابراین، باید پس از طی یک دوره حدودا دو یا سه ماهه دوباره مانند قبل کربوهیدرات دریافت گردد. صبحانه کتوژنیک باید انرژی کافی برای شروع یک روز پر کار را برای شما فراهم کند. نتیجه نهایی این سیستم این است که چربی بیشتری را برای تأمین انرژی میسوزاند، پس شما میتوانید لاغر شوید. یک رژیم کتوژنیک ممکن است در ۳ تا ۶ ماه اول در مقایسه با برخی رژیمهای دیگر به کاهش وزن بیشتری منجر شود.

رژیم کتوژنیک، با کاهش مصرف کربوهیدرات، میتواند به ورزشکاران کمک کند تا در کاهش وزن و چربی بدنشان پیشرفت کنند، اما ممکن است بر عملکرد ورزشی آنها تأثیر منفی داشته باشد. رژیم دورهای یا هدفمند متدهای پیشرفتهای هستند که در درجه نخست توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرد. به طور کلی، رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران و افرادی که به صورت منظم ورزش میکنند، ممکن است ناپایدار و محدودیتهایی داشته باشد. برای افرادی که تشنجهای آنها ادامه مییابد (صرع مقاوم به دارو)، استفاده از یک رژیم غذایی خاص (به نام رژیم کتوژنیک (ketogenic)) ممکن است در نظر گرفته شود.

همچنین، میزان مصرف پروتئین نیز در وعده های غذایی به میزان متوسطی (حدود ۲۰٪) نگه داشته می شود. برنامهها و سیاستهای دولت در مورد شکر نیز در حال تغییر است. اگر سالمید و رژیم غذایی متعادلی دارید، بدن میزان چربی که می سوزاند را تحت کنترل دارد و کتون تولید نمی کند و طبیعتا از کتون هم استفاده نمی کند، اما هنگامی که کالری یا کربوهیدرات مصرفی تان را کاهش می دهید، سوخت و ساز بدن به کتوز تغییر حالت می دهد. رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر استفاده کنید و نیازی به حذف وعدههای غذایی یا کم کردن آنها ندارید؛ بلکه با تغییر نوع غذای مصرفی، متابولیسم خود را تغییر میدهید.

مهم است که همواره به نیازهای بدن خود توجه کنید و در انتخاب رژیم غذایی مناسب برای خود از نظر تناسب و سلامتی، با متخصصان مربوطه مشورت بگیرید. محدودیت های زمانی کد تخفیف را در نظر بگیرید. برنامه را دقیق اجرا کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در نظر داشته باشید که این رژیم غذایی نیازمند نظارت دقیق و مداوم است و قبل از شروع آن بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. مدل استاندارد آن (SKD)، مدلی است که بیشترین مطالعه درباره آن انجام شده و به واسطه پژوهشهای بسیار در آن، بیشتر از دیگر ورژنها، توصیه میشود.

بنابراین، انجام فعالیتهای ورزشی یا فعالیتهای روزمره با انرژی کمتر و سختی بیشتری همراه خواهد بود. علت آن است که پروتئین در بدن به گلوکز تبدیل میشود و اگر به میزان زیاد پروتئین مصرف شود، شیفت به حالت کتوزیس با تاخیر همراه میشود. خلاصه: کتوزیس حالت متابولیکی در بدن است که در آن بدنتان از چربیها به جای کربوهیدرات به عنوان سوخت استفاده میکند. در رژیم کتوژنیک، بدن به جای استفاده از کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی انرژی، باید از چربیها استفاده کند. در رژیم کتو باید از مصرف زیاد پروتئین خودداری کرد. اگر بین خرمای تازه یا خشک برای استفاده در رژیم کتو انتخاب میکنید، احتمالاً بهتر است خرمای تازه را مصرف کنید. بنابراین، اگر شما در رژیم غذایی خود روزانه تا 2000 کالری مصرف میکنید؛ باید به یاد داشته باشید که تنها 20 الی 50 گرم از آن میتواند شامل کالری بدست آمده از کربوهیدراتها باشد!

رژیم آنلاین کتوژنیک سعی کنید گوشتی خریداری کنید که حیوانات آن به طور طبیعی و با علوفه رشد کرده باشند؛ چون چنین حیواناتی، گوشتی سرشار از چربیهای امگا 3، اسید لینولئیک مزدوج و آنتی اکسیدان دارند. چرا که هرکدام خواص ویژه خود را دارند. آن هایی که قند بیشتری دارند و فیبر کمتری دارند، معمولاً برای رژیم کتو مناسب نیستند، اگرچه مکملی سالم برای اکثر رژیم های دیگر با مصرف کربوهیدرات بیشتری هستند. با آزمایش خون، ادرار و تنفس به سادگی میتوانید میزان کتون تولید شده در بدن را اندازهگیری کنید و از روی میزان آن بفهمید که آیا وارد حالت کتوزیس شدهاید یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نتایج بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید. ​Th​is data has been writt en by GSA Content  G en er᠎at or D emover᠎sion!

اما قبول کنید هیچ کدام جای یک متخصص واقعی تغذیه و رژیم درمانی که سال ها در این زمینه تحصیل و تحقیق کرده است و اطلاعات خود را کتب و مقالات پزشکی آورده نه گوگل و اینستاگرام! با این اطلاعات میتوانید برای خود برنامهی غذایی منظم و مناسبی طراحی کنید. اگرچه همیشه میتوانید غذاهای رژیم کتو خاصی را در وعدههای غذایی خود بگنجانید، اما انتخاب و شروع اولین وعده غذایی در روز میتواند کمی مشکل باشد. انتخاب رژیم لاغری مناسب باید بر اساس وضعیت فرد، هدف اصلی و توجه به نیازهای بدن صورت گیرد. با این حال، برای افراد مبتلا به دیابت، متئو هشدار می دهد که باید از قند خون پایین اجتناب شود. رژیم کتو یک رژیم غذایی با میزان چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار پایین میباشد، در رژیم کتو بدن را وادار میکنیم تا بجای سوزاندن گلوکز از چربی برای تولید انرژی استفاده کند.

این باعث می شود سطح انسولین شما پایین بیاید، زیرا بدن شما دیگر وظیفه کنترل مقدار زیادی قند را ندارد. این نوشیدنی حاوی مقدار کمی کربوهیدرات است و معمولاً در محدوده مصرف قرار میگیرد. این رژیم اغلب به عنوان راهی برای کاهش وزن و بهبود سلامتی مورد توجه قرار میگیرد. 4. افزایش اشباع: مصرف چربیها و پروتئینها در رژیم اتکینز میتواند اشباع را افزایش دهد و احساس سیری را بهبود بخشد. مصرف کربوهیدراتها در رژیم کتوژنیک به حداقل رسیده و بیشترین میزان انرژی از چربیها تأمین میشود. در حالت کتوزیس، بدن در سوزاندن چربی برای به دست آوردن انرژی مورد نیاز خود بسیار کارامد عمل میکند. رژیم اتکینز بسیار محدودکننده شروع میشود، اما با گذشت زمان کمتر میشود و به فرد امکان میدهد تنوع بیشتری از غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کند.

به همین منظور ، رژیم غذایی اتکینز کربوهیدرات ها را محدود کرده و خوردن پروتئین و چربی بیشتر را تشویق می کند. سریع غذا خوردن موجب میشود که مغز فرصت کافی برای این کار را نداشته از این رو فرد پرخوری میکند و دچار اضافه وزن میشود. در این قسمت از مقاله، 7 مورد از انواع بهترین صبحانه رژیمی را برای شما مورد بررسی قرار دادهایم که خوردن آنها باعث میشود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید! رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش سطح انسولین و قندخون میشوند. پروتئین باید به میزان متعادل در این رژیم صرف شود، زیرا افزایش مصرف پروتئین باعث بالا رفتن سطح انسولین و کاهش یافتن میزان کتون در بدن میشود.

نکته: در رژیم غذایی کتو به مصرف انواع چربی ها سالم توصیه می شود، اما در مصرف چربی های مضر در هر شرایطی باید اجتناب کرد. فرمهای مختلف روزهداری وجود دارد ولی روش بسیار معمول، شامل محدود کردن مصرف غذا به مدت هشت ساعت در روز است و حالت روزهداری باید به مدت 16 ساعت باقی ماند. پروتئینها برای ساخت و نگهداری بافتهای بدن، عملکرد سلولها و تولید هورمونهای ضروری بسیار مهم هستند. کفیر و کامبوجا و کفیرآب از بهترین منابع پروبیوتیک می باشد که علاوه بر تاثیرات زیاد بر سلامت افراد ، طرز تهیه ساده و قیمت بسیار مناسبی دارد و می تواند یکی از بهترین جایگزین های دوغ و نوشابه کارخانه ای و مضر بازار باشد.

مواد غذاییای مانند برنج سفید یا سیب زمینی میتوانند این کربوهیدراتهای ساده را به بدن برسانند؛ هرچند بیشتر ورزشکارها کار خودشان را راحت میکنند و از پودر دکستروز (گلوکز) استفاده میکنند. کامبوچا حاوی باکتریها و خمیرهای مفیدی است که به بهبود ترکیبات میکروبی روده کمک میکنند. به نظر می­ رسد که این برنامه در طولانی مدت سبب کاهش وزن شده و یک رژیم مناسب برای سوزاندن کالری و بهبود سلامتی است. نشانههای اصلی وارد شدن به حالت کتوزیس عبارتند از: افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش چگونه از عوارض جانبی کم کربوهیدرات و کتو جلوگیری کنیم گرسنگی یا اشتها. همچنین علائم خاصی وجود دارن که میتونن نشون بدن که شما وارد کتوسیس شدید یا نه، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها ( ۱۲).

تمرین روزهداری متناوب میتواند به شما کمک کند تا سریعتر به فاز کتوزیس وارد شوید. کاهش کربوهیدرات بدن شما را به سوی حالت متابولیکی با نام کتوزیس (ketosis) سوق میدهد. همچنین، بهتر است از مصرف غلات، حبوبات و مواد غذایی دارای نشاسته پرهیز کنید و میوه ها را به جز برخی میوه های کم قند مانند توت رژیم کتو اصلاح شده چیست؟ فرنگی، کاهش دهید. شما می توانید این دو ماده غذایی را به تنهایی یا با مقداری آجیل خرد شده، دارچین و شیرین کننده های بدون قند مخلوط کنید و خیلی سریع و آسان مورد استفاده قرار دهید. چون به صورت دورهای میتوانید به خودتان استراحت دهید و رژیم متعادلتری را دنبال کنید.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کراس فیت و کتو بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید