متهم ۱۵ دی که در جریان اغتشاشات کنگره یک افسر را با میله پرچم کتک زد به بیش از ۴ سال زندان محکوم شد.


یک راننده کامیون آرکانزاس که در جریان شورش در 6 ژانویه 2021 یک افسر پلیس را که پرچم آمریکا را در دست داشت با میله پرچم کتک زد، روز دوشنبه به بیش از چهار سال زندان محکوم شد.

پیتر فرانسیس استاگر حداقل سه بار با میله پرچم خود به یک افسر پلیس متروپولیتن ضربه زد در حالی که دیگر آشوبگران در 6 ژانویه 2021 افسر را با سر به میان جمعیت خارج از ساختمان کنگره کشاندند. این افسر زخمی در میان بیش از 100 افسر پلیس مجروح شده در جریان ناآرامی ها است.

screenshot-2023-07-24-at-6-38-45-pm.png
اعتبار تصویر: پیتر فرانسیس استاگر، متهم، 6 ژانویه

نمایش دولتی


به گفته سخنگوی دادستانی، قاضی رودلف کنتراس استاگر را به چهار سال و چهار ماه زندان محکوم کرد.

استاگر، 44 ساله، اهل کانوی، آرکانزاس، در ماه فوریه به اتهام حمله به یک افسر پلیس با یک سلاح خطرناک اعتراف کرد.

دادستان شش سال و شش ماه حبس را پیشنهاد کردند.

در برگه اطلاعات وزارت دادگستری آمده است که این افسر یونیفرم پوش که تلاش می کرد از هجوم جمعیت به ساختمان کنگره جلوگیری کند، توسط گروهی از افراد از جمله استاگر کشیده شد و “از پله های ساختمان کاپیتول پایین کشیده شد.” در این بیانیه همچنین آمده است که آنها «زور کردند [the officer] روی پله ها افتاد و با خشونت و مکرر شروع به ضربه زدن به او کرد [him] در سر و بدن با اشیاء مختلف.’

به گفته دادستان فدرال، استاگر همچنین برخاست و به افسر دیگری فحاشی کرد که وقتی چند نفر دیگر از آشوبگران او را به میان جمعیت کشاندند و کتک زدند، به شدت مجروح شد.

پس از ضرب و شتم، استاگر ضبط شد که می گفت: “مرگ داروی هر سازمان مجری قانون در کاپیتول است. این تنها راهی است که به آن می رسند.”

یک منبع محرمانه که توسط دادستان در بیانیه حقایق ذکر شده است، گفت که استاگر به او گفت که نمی‌دانست مردی که با میله پرچم می‌زد، یک افسر پلیس است و فکر می‌کرد آن مرد آنتیفا است. اما منبع به بازرسان یک تاپیک توییتری با عکسی از افسر نشان داد که روی پله‌های کاپیتول دراز کشیده بود که توسط مردم احاطه شده بود. در این پیام آمده است: «روی لباس ب.م، در سمت دیگر پشت به وضوح عبارت «METROPOLITAN POLICE» وجود دارد.

استاگر در یکی از خشن‌ترین قسمت‌ها در 6 ژانویه به افسر حمله کرد، درگیری بین شورش‌گران و افسران پلیس که از ورودی ساختمان کنگره در تونل Lower West Terrace محافظت می‌کردند. دادستان ها در یک پرونده قضایی گفتند که اقدامات او در کاپیتول “مظهر تحقیر قانون بود.”

آنها نوشتند: “استیگر درگیر یک حمله طولانی مدت و چند حمله ای به افسران پلیس شد که منجر به جراحت افسران شد.” خود استیگر یک میله پرچم حمل می‌کرد و از آن برای ضربه زدن به افسر آسیب‌پذیر استفاده کرد، افسری که با صورت دراز کشیده در میان جمعیت آشوب‌گران، هیچ وسیله محافظتی نداشت.

شغل رانندگی کامیون استیگر او را در آستانه گردهمایی «سرقت دزدی» را در 6 ژانویه، رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، به واشنگتن دی سی برد.

وکلای او استدلال کردند که استاگر سعی کرد به سایرین در جمعیتی که پس از شروع شورش مجروح شده بودند کمک کند. آنها گفتند که استاگر از آنچه دید شوکه شده بود، “به نقطه شکست خود رسیده بود” و در حال “قرمز دیدن” بود که پرچمی را روی زمین برداشت.

وکلای او نوشتند: «وقتی آدرنالین از بین رفت، آقای استاگر فوراً با همسرش تماس گرفت و به او گفت که از کارهایش وحشت زده شده است و وقتی به آرکانزاس باز می گردد، می خواهد خودش را تسلیم کند.

بیش از 1000 نفر به جنایات فدرال در ارتباط با قیام کنگره متهم شده اند. بیش از 620 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کردند. حدود 100 نفر دیگر پس از محاکمه توسط هیئت منصفه یا قضات مجرم شناخته شدند. نزدیک به 600 نفر محکوم شدند که بیش از نیمی از آنها از سه روز تا 18 سال حبس داشتند.

استاگر به همراه هشت متهم دیگر به اتهامات مربوط به نبرد تونل متهم شد. چهار نفر از هم‌مدافعان وی نیز به اتهامات ضرب و شتم اعتراف کردند.

میسون کورسون ساکن فلوریدا در ماه ژوئن به چهار سال و نه ماه زندان محکوم شد. جاستین جرسی، ساکن میشیگان، در ماه فوریه به چهار سال و سه ماه زندان محکوم شد. لوگان بارنهارت، سازنده میشیگان در ماه آوریل به سه سال زندان محکوم شد. جک وید ویتون، مالک تجارت جورجیا، قرار است در 16 آگوست محکوم شود.

دیدگاهتان را بنویسید