چرا لیبل در کسب و کارها مهم است؟

لیبل چیست؟ و اشکال گوناگون آن ( بخش اولیه )

لیبل :

لیبل ها از جور تبلیغات گسترده ای میباشند که می توانند به هر تیتر و هر سایزی چاپ شود ، از سایز های زیاد ریز 2*2 تا لیبل های وسیع قابل کارگزاشتن بر بر روی شیشه دکان ها به آن چاپ استیکر و یا این که وینیل می گویند، لیبل ها سوای نیاز به چسب بر بر روی سطح های می چسبند، به تیتر نمونه بر بر روی بطری های آب و بطری های شامپو یا این که مایع ظرفشویی، لیبل ها مقاومت های مختلفی دارند، بعضا از لیبل ها ضد آب میباشند و بعضا از آن کاغذی و ضد آب نمیباشند و بعضا از آن ها هم به شکل گچی با متریال یگانه چاپ می شوند نظیر برچسب اموال که با کندن آن تکه تکه می شوند و خرد می شوند.  لیبل به کاغذی پشت چسبدار که معمولاً با متریال متفاوتی نظیر کاغذهای گلاسه که ضد آب نمی باشد و متریال پی وی سی که به لیبل ضد آب مشهور می باشد و یا این که لیبل شیشه ای قابل چاپ است، لیبل ها معمولاً حاوی داده ها متاع میباشند و بر روی متاع کارگزاشتن می شوند، طراحی لیبل زیاد حیاتی و اثر گذاری گذار هست چرا که ویترین یک متاع در ادامه وهله ی اولیه لیبل آن است، محصولات هنگامی که در ادامه مغازه چیده می شوند در ادامه وهله ی اولیه مشتریان به وسیله طراحی آن جذب می شود و در ادامه سطح دوم چاپ لیبل زیاد حیاتی است، هنگامی که لیبل چاپی شما بر روی محصولاتتان قرار می گیرد طرز ی چاپ و برگه چاپ آن نشان دهنده ی میزان مرغوب بودن متاع شماست.

چاپ لیبل چیست؟

لیبل (Label) یک تگ یا این که برچسب کاغذی هست که داده ها متفاوتی را در ادامه خصوص متاع یا این که جنس منعکس می‌کند. همین داده ها معمولا شامل اسم محصول، بارکد، تاریخ انقضا، مواد گزینه استفاده، دستورالعمل‌های استفاده، داده ها ایجاد کننده و داده ها دارای ارتباط با ایمنی و مصرف می‌شوند. لیبل‌ها بر بر روی محصولات چسبانده می‌شوند تا به جهت مصرف‌کننده، داده ها گزینه نیاز را آماده کنند.

اهمیت لیبل

در دنیای امروزه عمده از آن چیزی که فکر می نمایید به بسته بندی نیاز داریم و هر چیزی را که می خوا‌هیم تنظیم نماییم داخل جعبه ها، شیشه ها و پوشش های گوناگون به جهت بسته بندی قرار گرفته اند. همین بیانگر اینست که دیگر بسته بندی جزئی از هویت یک جنس شده است.

اگر توجهی به اطراف خویش نماییم از مواد غذایی گرفته تا مواد شوینده و مواد صنعتی و اسباب منزل و … همه با بسته بندی های مطلق به خویش به فروش می رسند.

هرچه ظریف خیس نگاه می نماییم بسته بندی جزئی از زندگی، فعالیت و منزل ما‌درها گردیده که وجود خویش را در ادامه تمامی بعدها زندگی ما‌درها نشان می دهد.

البته مراد از بسته فقط جعبه ای نمیباشد که جنس در ادامه آن قرار می گیرد بلکه همین بسته بندی هر چیزی می تواند باشد که جنس داخل آن قرار گرفته است.

با اعتنا به حجم بالای به کارگیری از بسته بندی نیاز هست که بر روی کالاها برچسبی قرار بگیرد تا بتواند جنس را معرفی نماید و چنانچه همین بسته ها در ادامه جایی انبار شوند هم به راحتی آن ها را پیدا کرد و به جهت ورود و خروج کالاها با مشکلی مواجه نشویم.

از دارای های دیگر برچسب همین می باشد که با به کارگیری از برچسب می اقتدار به راحتی به جهت جنس یک بارکد تمجید کرد تا از هرگونه پیش وارد شدن اشتباهی در ادامه ارسال جنس خودداری کرد. حتی به وسیله آن می اقتدار از موجودی جنس با خبر شد.

از دیگر موردها مالامال دارای برچسب ها به ویژه در ادامه موردها خوراکی و اسباب آرایشی و بهداشتی اینست که برچسب ها مواد تشکیل دهنده آن ها را معرفی می کنند.

لیبل یا این که برچسب چیست ؟

لیبل (lable) برچسبی می باشد که بر بر روی اجناس و کالاها چسبانده می شود لیبل ها مهم اطلاعاتی میباشند که بارکد محصول، قیمت، آدرس، اسم فروشگاه، شماره تلفن، همینطور اطلاعاتی در ادامه گزینه خویش محصول، مواد تشکیل دهنده متاع و مواقعی اینچنینی می باشد.

برچسب ها در ادامه اشکال گوناگون با کاربردهای گوناگون وجود دارند. بعضا از آن ها در ادامه صنعت های نساجی و چند در ادامه صنعت های خودرو، قطعه سازی، بیمارستان، آزمایشگاهی، اسباب خانگی، فرش و موکت، رستوران، مواد غذایی و هر کالایی که نیاز به الصاق جمهوری اسلامی ایران کد دارااست و در ادامه همین شکل لیبل ها بر بر روی محصولات وارداتی و یا این که تولیدی چسبانده می شوند.

لیبل‌ها در ادامه سایز‌های متفاوتی ایجاد می شوند چون به جهت هر محصولی لیبل مطلوب آن طراحی می گردد.

طراحی لیبل هم می بایست فن باشد و نزدیک گرافیست کارشناس انجام پذیرد شما چنانچه محصولی دارید که می خواهید به جهت آن لیبل طراحی نمایند می توانید با کمپانی آریا رول و با واحد طراحی با تجربه و فن ما‌درها تماس برقرار کرده و مراد خویش را مطرح کنید.

 

باید و نباید هایی که در ادامه گزینه چاپ لیبل می بایست بدانیم:

باید ها:

دقت و کیفیت: اطلاعاتی که بر بر روی لیبل چاپ می‌شود می بایست ظریف و با میزان مرغوب بودن باشند. هرگونه نادرست یا این که نادرستی می‌تواند به اشتباههای جدی باعث شود.

 

اطلاعات کامل: تمامی داده ها دارای ارتباط با متاع می بایست در ادامه لیبل قرار داشته باشند، از گزاره ترکیبات، تاریخ انقضاء، وزن و بقیه داده ها فنی.

 

انطباق با مقررات: لیبل می بایست با مقررات و قوانین دارای ارتباط با گونه متاع و بازار گزینه حیث تطابق داشته باشد. به تیتر مثال، مقررات ایمنی و تغذیه به جهت محصولات غذایی زیاد اساسی هستند.

 

خوانایی و امکان قرائت و درک: طراحی می بایست خوانا و قابل درک باشد. داده ها می بایست با فونت مطلوب و میزان قابل قرائت باشند. لیبل می بایست به راحتی قابل قرائت و ادراک به جهت مصرف‌کننده باشد. علاوه بر میزان فونت، رنگ‌ها و طراحی می بایست به گونه‌ای باشد که داده ها به صدق متوجه شوند.

نباید ها:

اطلاعات نادرست: داده ها غلط یا این که تقلبی بر بر روی لیبل قرار دیتا نشود. همین ممکن هست منجر ترتیب مشکلات حقوقی و افت اعتماد مصرف‌کننده شود.

استفاده از فونت‌های غیرقابل خواندن: فونت‌های ناخوانا یا این که خیلی پیچیده می‌توانند منجر تولید ابهام در ادامه فی مابین مصرف‌کنندگان شوند. در ادامه تمام به کارگیری از فونت‌های پیچیده و دشوار قابل فهم، خوانایی لیبل را کمتر می‌دهد.

عدم تطابق با استانداردها: عدم تطابق با استانداردهای چاپ و قوانین مربوط به لیبل‌ها می‌تواند به ایراداتی در ادامه توزیع و فروش متاع باعث شود.

اشتباهات املایی: اشتباهات املایی در ادامه لیبل، به شدت از حرفه‌ای بودن و دارای مارک می کاهد.

استفاده از رنگهای چشم‌گیر بی‌مورد: به کارگیری از رنگ‌های دوچندان و بی‌مورد ممکن هست از خوانایی لیبل کاسته و آن را از هدف ها ارتباطی به دور کند.

در کل، چاپ لیبل یک فرایند حیاتی و تبلیغاتی به جهت رابطه با مصرف‌کننده و تولید اعتمادسازی در ادامه بازار است. بنابراین، اعتنا به اطلاعات، نوشته و رعایت مقررات و استانداردها زیاد حیاتی است. ، چاپ لیبل یک سطح حیاتی در ادامه زنجیره ایجاد و بازاریابی هست و بر بر روی او‌لین تماس خریدار با متاع تأثیر مستقیم دارد.

چاپ لیبل:

چاپ لیبل فرآیندی هست که در ادامه آن داده ها دارای ارتباط به یک متاع یا این که جنس بر بر روی لیبل چاپ می‌شود. همین داده ها ممکن هست شامل اسم محصول، شماره‌های تماس به جهت پشتیبانی، و دیگر داده ها گزینه نیاز باشند. همین لیبل‌ها معمولا بر بر روی بسته‌بندی متاع یا این که متاع آخرین چسبانده می‌شوند.

انواع لیبل

با اعتنا به اشکال محصولات گوناگون کالاهایی که بسته بندی می شوند لیبل‌ها هم مهم اشکال گوناگون میباشند که با اعتنا به گونه بسته بندی بر روی آن ها چسبیده می شوند.

 

لیبل حرارتی (thermal label)

شاخص کلیدی همین لیبل ( لیبل حرارتی ) اینست که به جهت چاپ به ریبون نیاز ندارد و سوای به کارگیری از ریبون هم چاپ شکل می پذیرد. البته نقطه ضعف همین لیبل اینست که سپس از مدتی لیبل اندک رنگ شده و از فی مابین می رود.

 

لیبل کاغذی (Paper Label)

این گونه لیبل ( لیبل پشت چسبدار ) از رایج ترین اشکال لیبل در ادامه بازار می باشد. لیبل کاغذی در ادامه رنگ های گوناگون از گزاره سفید، نارنجی، زردرنگ و… تنظیم می شود.

کاربرد کلیدی همین گونه لیبل در ادامه صنعت های پوشاک و نساجی، غذایی، خشکبار، دارویی و… می باشد که بر بر روی بسته بندی جنس چسبانده می شود.

 

لیبل متال (metallic label)

این لیبل ها از گونه آلیاژ فلز ساخته می شوند و مهم مقاومت دوچندان از حیث کشیدگی می باشند و همینطور در ادامه دمای فی مابین منفی 40 مرتبه سانتیگراد و مثبت 220 مرتبه سانتیگراد تام خاصیت خویش از گزاره چسبندگی را نگهداری می نماید و همینطور ضد خش می باشند.

اگر به جهت چاپ از ریبون یگانه به کارگیری شود میزان مرغوب بودن چاپ بر روی آن خیلی عالی خواهد شد و مهم مقاومت بالا در ادامه برابر حرارت و شوینده ها می شود.

نوع کاربرد همین لیبل ها عمده در ادامه بخش اسباب خانگی و همینطور در ادامه بخش ایجاد اسباب اتومبیل و الکتروموتورها می باشد که در ادامه واقعیت به عبارتی شناسه محصولاتشان است.

این لیبل ها مهم رنگ نقره ای میباشند و به جهت چاپ بر بر روی آن ها می بایست از رزین به کارگیری نمود.

لیبل پی وی سی (pcv lable)

برچسب پی وی سی ( لیبل صدفی ) وضعیت پلاستیکی دارااست و مهم دو گونه مات و درخشان می باشد. تا 80 مرتبه سانتیگراد حرارت تحمل می نماید و از حیث کشیدگی هم مهم مقاومت می باشد. همین لیبل در ادامه برابر عامل ها محیطی از قبیل باد و باران و گرمای آفتاب مقاوم می باشند همین گونه لیبل ها در ادامه بخش های اسباب اتومبیل و خانگی و داروسازی کاربرد دوچندان دارد.

 

لیبل ناپخته (raw label)

شاید بتوان گفت مهم‌ترین علتی که منجر تعیین و یا این که خرید کردن کالایی به وسیله خریدار می‌شود، ظواهر آن جنس است. چنانچه جنس و یا این که محصولی ظواهر و رنگ و لعاب دلنشینی نداشته باشد، حتی چنانچه زیاد باکیفیت نیز باشد، گزینه استقبال مشتریان قرار نمی‌گیرد.

 

لیبل‌هایی که به شکل برچسب بر روی اجناس و کالاهای متعدد زده می‌شود، نقش مهمی در ادامه فروش آن متاع ایفا می‌کنند. هر محصولی که لیبل جذاب‌تر، باکیفیت‌تر و حاوی داده ها ارزشمندتری داشته باشد، در ادامه فروش هم از رقبا پیش خواهد افتاد.

 

امروزه تولیدکنندگان کالاها و محصولات رقیب، به جهت ایجاد و طراحی لیبل‌های باکیفیت و جذاب‌تر، از نیز سبقت می‌گیرند. لیبل‌های محصولات، اشکال گوناگونی هم دارااست که هر کدام به جهت کالاها و یا این که بسته‌بندی‌های خاصی مطلوب هستند. یکی از از همین اشکال لیبل، لیبل ناپخته (Raw label)است. همین گونه از لیبل به صورت‌های متعدد و پس از چاپ بر بر روی محصولات زده می‌شود.

 

لیبل چاپ فلکسو

چاپ فلکسو | یک رویه چاپی صنعتی هست که بخصوص به جهت چاپ بر بر روی متریال‌های غیر جاذب نظیر فیلم‌ها، کاغذ، کارتن، سربسته‌ها و بقیه مواد از گزاره پلاستیک به کارگیری می‌شود. همین رویه به برهان امکان چاپ بر بر روی سطح های گوناگون و شتاب بالا در ادامه تولید، زیاد دوستداشتنی است.

 

در چاپ فلکسو، به کارگیری از غلظت‌های جوهر و مهره‌های چاپ همین قابلیت را آماده می‌کند که با فشرده نمودن جوهر به بر روی مرحله متریال، تصویر یا این که نوشته را تولید کند. همین فرآیند چاپ اکثر اوقات به شکل روتاری شکل می‌گیرد، به همین مضمون‌ که متریال‌های چاپی به شکل رول یا این که رولر در ادامه ذیل دستگاه چاپ فلکسو قرار می‌گیرند و جوهر به وسیله مهره‌ها به مرحله متریال‌ها منتقل می‌شود.

 

از آنجایی که همین رویه چاپی امکانات وسیعی به جهت ایجاد حجم بالا و هزینه کاهش آماده می‌کند و امکان چاپ بر بر روی متریال‌های گوناگون را دارد، در ادامه صنعت های بسته‌بندی، بر etکارتن‌ها، بسته‌بندی‌های پلاستیکی و صنعت های دارای ارتباط دیگر، زیاد گزینه به کارگیری قرار می‌گیرد.

 

منبع:

https://ariyaroll.ir/%d9%84%db%8c%d8%a8%d9%84-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d9%88-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d8%a2%d9%86-%d8%a8%d8%ae%d8%b4-%d8%a7%d9%88%d9%84/

 

دیدگاهتان را بنویسید