آمتراک شیکاگو: پروژه های ریلی پس از بازگرداندن کاهش بودجه توسط سنا از سر گرفته می شود


آمتراک اکنون بهترین سال‌های خود را از زمان تأسیسش در سال 1971 تجربه می‌کند و برنامه‌هایی برای گسترش و بهبود مسیرها در کنار ساخت ایستگاه‌ها و زیرساخت‌های جدید دارد.

اما این را به جمهوری خواهان مجلس نمایندگان بسپارید – یک گروه بداخلاق که به وضوح قصد دارد هر چیزی را که واقعاً به نفع عمومی است کاهش دهد و سوزاند – پیشنهاد کاهش 64 درصدی بودجه فدرال به Amtrak در لایحه حمل و نقل سال آینده را بدهد.

این کاهش ها تهدیدی برای از بین بردن 1.57 میلیارد دلار از موقوفه Amtrak است که توسعه بسیار مورد نیاز آمتراک در آینده را به خطر می اندازد و احتمالاً پیشرفت های حاصل از خدمات ریلی مسافری کشور در دهه گذشته را به عقب می اندازد.

تلاش برای بهبود خدمات Amtrak در منطقه شیکاگو تأثیر منفی خواهد داشت.

اما خوشبختانه، کمیته تخصیص سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است، پنج‌شنبه گذشته با رای 29 بر 0 به آمتراک پیشنهاد داد که 2.45 میلیارد دلار از 3.4 میلیارد دلاری که برای اداره راه‌آهن فدرال در نظر گرفته شده است، به Amtrak داده شود، و در واقع قول داد که اگر لایحه GOP به نحوی به قانون تبدیل شود، آنچه را که مجلس به دنبال حذف آن است، بازگرداند.

بنابراین هدف از کاهش هزینه‌های Amtrak و سایر زیرساخت‌ها که توسط یک کمیته فرعی مجلس مشخص شده است، چیست؟

کمیته فرعی ترانزیت، مسکن و توسعه شهری مجلس در بیانیه ای در مورد تخصیص ها گفت: این بهانه قدیمی است: «محافظه های بیهوده و تشریفات اداری واشنگتن را مهار کنیم».

باید از مجلس سنا برای مداخله اش تشکر کرد.

از Amtrak گرفته تا پل ها و لوله های شکسته

آمتراک تنها هدف کمیته فرعی مجلس نیست. سه شنبه گذشته، این هیئت با 34 رای موافق در برابر 27 رای موافق به کاهش 8.35 میلیارد دلاری در حمل و نقل، زیرساخت ها و مسکن رای داد، اقدامی که معادل لغو لایحه زیرساختی دو حزبی است که توسط رئیس جمهور جو بایدن در سال 2021 حمایت و به تصویب رسید.

به عبارت دیگر، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در تلاشند تا بودجه ای را که حزب دو سال پیش عمدتاً از آن حمایت می کرد، کاهش دهند.

در صورت تصویب، کاهش بودجه برای طرح‌های حیاتی مانند تعمیر پل‌های در حال فرو ریختن و ارتقای لوله‌هایی که آب آشامیدنی کشور را تامین می‌کنند، کاهش می‌یابد – کارهای زیرساختی که این کشور ده‌ها سال عقب مانده است.

به گفته مقامات، در شیکاگو، Amtrak کاهش خدمات را در نظر خواهد گرفت، درست زمانی که مسافران از بیماری همه گیر بهبود می یابند.

و قرار بود برنامه‌های کلیدی برای بهبود سفرهای آمتراک به و از ایستگاه یونیون رونمایی شود، مانند برنامه بهبود تبادل 850 میلیون دلاری شیکاگو، که هدف آن آسان‌تر کردن قطارهای جنوب برای رسیدن به ایستگاه یونیون، حذف خزیدن کند فعلی از سمت جنوب برای رسیدن به مرکز شهر است.

مقامات آمتراک گفتند که برنامه های دسترسی مستقیم از McCormick Place به O’Hare نیز باید به تعویق بیفتد.

طرح تصویب شده توسط سنا – لایحه حمل و نقل، مسکن و توسعه شهری – به دنبال حفظ این برنامه ها در بازی است.

استفان گاردنر، مدیر عامل آمتراک گفت: تصمیم کمیته سنا برای استفاده از بودجه اختیاری خود برای بررسی کاهش پیشنهادی مجلس به “امتراک اجازه می دهد تا به فعالیت و خدمات رسانی به خطوط راه آهن آمریکا ادامه دهد، اطمینان حاصل شود که قطارهای مسافت طولانی ما شهرهای روستایی را به شبکه حمل و نقل ملی متصل می کند، سرمایه گذاری های مهمی را در کریدورهای شریک شمال شرقی و دارایی های کریدور کوتاه شمال شرقی انجام می دهد.”

یک قبض واقعا زشت

نماینده مایک سیمپسون (آیداهو)، رئیس کمیته فرعی تخصیص مجلس نمایندگان، در جلسه استماع دو هفته پیش درباره این لایحه گفت: “با شما صادق خواهم بود، اگر به دنبال یک لایحه زیبا هستید، این نیست.”

او گفت: «اما با وجود بدهی ملی بیش از 32 تریلیون دلار و تورم در سطوح غیرقابل قبول، ما باید وظیفه خود را برای مهار هزینه‌های غیرضروری فدرال انجام دهیم.»

بله، اما قطع زیرساخت ها باعث آسیب ملت می شود. Amtrak، حتی اگر دوباره به عقب بازگردد، به سختی می تواند شمع را برای شبکه ریلی اروپا که به خوبی سرمایه گذاری کرده است، نگه دارد، چه رسد به ژاپن، که قطارهای 200 مایل در ساعت نیز دارد.

اگر دولت به دنبال سرمایه گذاری مشابه و هدایت تبر مالی خود به جای دیگری باشد، این کشور چقدر متصل، رقابتی و از نظر زیست محیطی پایدارتر خواهد بود؟

هدف از قطع تعمیر پل احمقانه و خطرناک است. از بیش از 617000 پل در سراسر کشور، 42 درصد آنها حداقل 50 سال قدمت دارند و طبق مطالعه سال 2023 توسط انجمن مهندسین عمران آمریکا، بازسازی همه آنها تا سال 2071 طول می کشد.

همچنین، از نظر ما، تصمیم کمیته فرعی مجلس نمایندگان کمتر شبیه درخواستی برای مسئولیت مالی است و بیشتر شبیه نمونه دیگری از جنون است که اغلب مشخصه حزب جمهوری خواه امروز است، حزبی که معمولاً به نظر می رسد قصد دارد مزایای رفاهی را حذف کند، هر چقدر هم معقول باشد، یک به یک – مثل بازی انحرافی جنگا – تا بدترین اتفاق بیفتد.

من سناتورها را برای ایجاد سد راه تحسین می کنم.

سان تایمز از نامه ها و مقالات به سردبیر استقبال می کند. دستورالعمل های ما را ببینید.

.



دیدگاهتان را بنویسید